Hírek
2017. Július 04. 19:55, kedd |
Belföld
Forrás: mti - fotó: hirado.hu
Visszatérítik a csődbe ment utazási iroda bajba jutottjainak költségeit

A Green Holidays bajba került utasai közül egyetlen vendégnek sem kell fizetnie vasárnaptól a szállásért, mindenki visszakapja a pénzét
- közölte a csődöt jelentett magyar utazási iroda törökországi partnere, az Akdem Travel vezetője kedd délután az M1 aktuális csatornán.
Orhan Demirtas beszámolt arról, hogy hétfőn folyamatosan egyeztettek a magyar nagykövetséggel, és végül elmondhatják, a biztosítás rendelkezésre áll, hogy fedezze az utasok szállásköltségeit július 2-ától, vasárnaptól.
Elkezdték az egyeztetéseket az utasok visszaszállításáról is, megkezdődött az ügyfelek kiszállítása a reptérre, biztonságban hazatérhet mindenki - tette hozzá.
A cégvezető felidézte, hogy a múlt héten csütörtökön értesültek először arról, a Green Holidays (GH) nem tudja az utazások teljes összegét időben kifizetni számukra két repülőgép utasai esetében. Ekkor a magyar iroda még azt ígérte, hogy másnap rendezik a hátralékot. Az összeg azonban pénteken és szombaton sem érkezett meg, holott a török cég kétszer is arra kérte a GH vezetőit, hogy állítsa le az utasok küldését, mert így nem tudja kifizetni a szállodákat.
A szombaton érkezett utasokat még fogadták, vasárnap azonban visszaküldték őket a reptérre, ahol meglepetéssel értesültek arról, hogy újabb gép érkezett utasokkal. A török iroda ekkor azonnal értesítette a török hatóságokat, a szállodaszövetséget, a minisztériumot és a nagykövetséget is.
Orhan Demirtas megjegyezte, hogy nagy segítséget kaptak a magyar nagykövetségtől, munkatársai a konzullal együtt megérkeztek Antalyába és segítettek a helyzet kezelésében.
Elmondta, hogy az utasokat nem akarták a reptéren hagyni, és a szállodákat megkérték, hogy a vendégek kapjanak ellátást. Tájékoztatták azonban a vendégeket, hogy a szállodájuk nincs kifizetve, ezt maguknak kell rendezniük, amíg nem érkezik a GH-tól pénz, vagy a biztosítás nem lép életbe hétfőn.
A nap végére mindenkit sikerült elszállásolni, és a cégvezető elmondása szerint tájékoztatták az utasokat, hogy ha megérkezik a GH-től vagy a biztosítás útján az összeg, akkor visszakapják a pénzüket, illetve kapnak egy számlát, amivel a biztosítónál vissza tudják igényelni a pénzüket.
Orhan Demirtas közölte: kedden megkapták a biztosítási pénzt, és értesítették a szálláshelyeket, hogy rendezik azoknak a számláját is, akik nem fizettek.
A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A Green Holidays honlapján vasárnap este azt közölte, hogy a társaság vagyoni biztosítékát az Uniqa Biztosító Zrt. szolgáltatja, a szükséges intézkedéseket a társaság helyett a biztosító teszi meg. Az utasok igényeiket közvetlenül a biztosítóval szemben érvényesíthetik, amelyet az info@uniqa.hu címen jelenthetnek be.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 03. 07:34, csütörtök | Belföld
Mávinform: hosszabb a menetidő a győri fővonalon
Késésekre kell számítani kedd délután a győri vasúti fővonalon, ahol egy műszaki hibás vonat okozott fennakadást.
2025. Július 03. 07:32, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a kormány elfogadta a 3 százalékos otthonteremtési hitelprogramot
A kormány elfogadta a 3 százalékos otthonteremtési hitelprogramot, az új támogatást mindenki igénybe veheti, aki az első saját lakását vagy házát szeretné megvenni -
2025. Július 03. 07:31, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: a határ a csillagos ég Magyarország és az Egyesült Államok kapcsolatában
Az elmúlt hónapok során sikerült megteremteni az amerikai-magyar kapcsolatok új aranykorának stabil alapjait, Donald Trump elnök hivatalba lépése óta a barátság felváltotta a kioktatást, a vádaskodást és a megbélyegzést
2025. Július 02. 07:51, szerda | Belföld
Száz mozdonyt szerez be a MÁV 2026 végéig, ebből harminc már megérkezett
Jövő év végéig összesen 100 korszerű mozdonnyal bővül a MÁV személyszállítási flottája, ebből már 30 megérkezett és közülük 24 forgalomba is állt