Hírek
2013. Április 07. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: mno.hu
Íme a Rimac, a horvátok elektromos szuperautója

A horvát Rimac, az autóipar egy vadonatúj szereplője a tavalyi Frankfurti Autószalonon az elektromos autók szekciójában mutatkozott be. Az eseményen magunk is jelen voltunk, de a látványos, ám látványosan gyermekcipőben is járó koncepció alig ragadta meg a figyelmünket, s minderre csak rákontráztak azok a számadatok, amik legfeljebb promóciós nagyotmondásnak voltak tekinthetők.
Az 1650 kg tömegű szuperautó lemezei alatt ugyanis négy elektromotor rejtőzik, s ezek mindegyike egy-egy kereket hajt, így téve lehetővé, hogy azok az aktuális körülményeknek megfelelő hajtóerőben részesüljenek. Erőből pedig nincs hiány, hiszen összesen 1088 tagú ménes áll rendelkezésre, miközben a kerekeket 1600 Nm (!) nyomaték nyúzza. Mindezek hallatán persze már előre kikerekednek a szemeinek, de ekkor még nem szóltunk egy szót sem arról, hogy az álló helyzetből 100 km/h-s sebességre 2,8 másodperc alatt gyorsuló, s tizenkétezres fordulaton tempóját akár 305 km/h-ig is fokozó autó hatótávolsága állítólag 600 kilométerre nyúlik.
Nem kis teljesítmény ez a semmiből előcsöppent gyártó részéről, ami ráadásul a műszaki bravúrok mellett az esztétikumra is tudott adni. A Concept_One karbonszálas anyagokból építkező szépséges sziluettjét ugyanis igazi zsenik vetették papírra, hiszen az olasz Pininfarina stúdiónál tapasztalatokat gyűjtő munkatársak kezét a belga Vilner műhely is vezette.
A szupercsapat remekműve pedig egy 88 példányos flottával hamarosan az utakat is rója, s a cég mindössze 25 esztendős vezérigazgatója, Mate Rimac a napokban arról is beszámolt, hogy az árcédulán kerek egymillió dolláros összeg szerepel majd, ám a nagyságrendileg 235 millió forintos vételár sok esetben még mindig nem ér fel azokhoz a konkurensekhez, akiket a Concept_One ellenfeleinek szemelt ki, így az elhintett számadatok realizálódásával az összeg vélhetően már csak zsebekben csörgedező aprónak lesz tekinthető.
A horvát szuperautóhoz képest a Ferrari 458 Italia is csak a szegények játékszere, hiszen a Concept_One – alias Volar-e – árán három-négy darabot is vehetnénk belőle, így az 570 lóerős, 3,4 szekundumos sprintidőre képes taljánnal készített videó nem is az összehasonlítás miatt érdekes, hanem amiatt, hogy a Rimac szkeptikus fogadtatásunk ellenére mégiscsak járóképessé vált.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 05. 20:27, szombat | Belföld
MÁV-csoport: további vonalakon bővül az éjszakai közlekedés a metrók üzemidő-bővítéséhez kapcsolódva
A MÁV-csoport több vasútvonalon új járatokat indít, illetve módosítja a menetrendet, szombattól bővíti az éjszakai szolgáltatást.
2025. Július 05. 14:10, szombat | Belföld
NGM: a magyar üzemanyagárak a háborús feszültség ellenére továbbra is kedvezőbben alakulnak a szomszédos országokhoz képest
Az izraeli-iráni konfliktus lezárultával, az átmeneti megugrást követően a hazai és szomszédos üzemanyagárak is csökkenni kezdtek;
2025. Július 05. 11:02, szombat | Belföld
Axiom-4 - Kapu Tibor: egy csoda részese vagyok
Isteni élmény volt részese lenni a Grace űrhajó felbocsátásának, és az azóta eltelt valamennyi nap egy csoda, beleértve azt is, amikor először megpillantottuk a Földet
2025. Július 04. 18:39, péntek | Belföld
Orbán Balázs: indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy Magyarország nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását
Indul az ukrán bosszúhadjárat amiatt, hogy hazánk nem támogatja Ukrajna EU-csatlakozását - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója csütörtökön Facebook-oldalán